کارگردان فیلم سینمایی «سه و نیم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما از لحاظ کیفی در حوزه تولید آثار فیلم کوتاه به دام تکرار و کلیشه افتاده ایم و متأسفانه اغلب فیلمسازان به سمت تولید آثاری به اصطلاح اجتماعی رفته اند که جز تلخی ها هیچ چیز را نمی بینند و گویی در رابطه با مردمانی خارج از این سرزمین و اصلاً در کره ای دیگر فیلم ساخته اند.
وی ادامه داد: معتقدم ما نیاز داریم تا در حوزه فیلم کوتاه روح جامعه ایرانی را در تمامی ابعاد وسیع و گسترده اش به خوبی به تصویر بکشیم و تمامی حسن ها و عیوب را بدون سیاه نمایی به تصویر بکشیم تا مخاطبان هم ترغیب به تماشای فیلم های سینمای کوتاه شوند و از این طریق بتوانیم فیلم کوتاه را به جامعه به خوبی بشناسانیم.
نعمتی سپس با بیان اینکه کشور ما از لحاظ فرهنگی بسیار غنی است اظهار داشت: آیین ها، رسومات، فرهنگ های مختلف زیبا و... همه و همه در کشور ما وجود دارد اما شاید ما در تعدادی آثار معدود سینمای مستند ورود به این نوع سوژه ها پیدا کرده ایم و روح زندگی را در سایر آثار سینمای حرفه ای و بلند و همچنین سینمای فیلم کوتاه فراموش کرده ایم و به تقلید از سینمایی روی آورده ایم که اصلاً متعلق به ما نیست.
این فیلمساز خاطرنشان کرد: من معتقدم بخش دولتی به فیلم کوتاه ضربه زده است؛ چرا که فیلمساز سینمای کوتاه و یا بلند دولتی چندان برای فیلمش مایه نمی گذارد و برایش مهم نیست که ماحصل کیفی فیلمش چطور از آب درآید چرا که برای آن پولی صرف نکرده است و از این رو بهتر است که سینمای دولتی چندان دخالتی در حوزه تولید آثار کوتاه نداشته باشد.
وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: فیلمسازان سینمای کوتاه که با پول های تو جیبی شان مبادرت به ساخت فیلم می کنند همواره بهترین آثار را در این حوزه ساخته اند و معتقدم سینمای دولتی و انجمن سینمای جوانان ایران اگر می خواهد سینمای کوتاه به رشد و اعتلای کیفی برسد بایستی با حمایت تجهیزاتی خود از تولید کنندگان فیلم کوتاه در بخش خصوصی حمایت کند.
ارسال نظر